عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبارسلامت و آدرس healthnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خواص قهوه برای کبد

نتایج تحقیق که توسط دانشمندان آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه به طور منظم می‌تواند خطر ابتلا به یک بیماری خود ایمنی مربوط به کبد به اسم اسکلروزان کولانژیت را کاهش دهد. این بیماری باعث پیشرفت بیماری سیروز، سرطان مجاری صفرایی و نارسایی کلیوی می‌شود.

در این پژوهش محققان دو گروه شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند. یک گروه دچار بیماری اسکلروزان کولانژیت بوده و گروه دیگر در سلامت کامل قرار داشتند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که گروه اول قهوه‌ی کمتری در مقایسه با گروه دوم مصرف کرده‌اند. این افراد حدودا ۲۰ درصد وقت کمتری برای نوشیدن یک فنجان قهوه اختصاص داده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 25 مرداد 1397

چای سبز

چاي سبز فوايد زيادي دارد . چاي سبز پيشگيري كننده از حمله قلبي و سرطان شناخته شده است و يك تونيك ( تقويت كننده ) بسيار مفيد است. اين چاي داراي خاصيت ضد چربي (از هر نوع آن )و مقوي اعصاب بوده و قدري نيز خاصيت تب بري دارد.چاي سبز باعث تقويت معده شده و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نيز برطرف مي كند . چاي سبز باعث تقويت حافظه شده و براي افراد افسرده يك داروي ضد افسردگي است. زيرا نوشيدن چاي سبز باعث نشاط و سرزندگي مي شود

 

بيشترين بهره براي زنان

در پي يك مطالعه فوايد چاي سبز ظاهرا براي زنان بيشتر بود.

 

زناني كه روزانه پنج فنجان يا بيشتر چاي سبز مي نوشيدند - در مقايسه با كساني كه يك فنجان يا كمتر مصرف مي كردند - كمتر با خطر مرگ در اثر بيماري قلبي روبرو بودند.

 

اما در اين مطالعه رابطه اي ميان مصرف چاي سياه و كاهش خطر مرگ در اثر بيماري قلبي نيافت

 

خواص كلي چای سبز :

 

كاهش وزن

: پلي فنولهاي چاي سبز فعاليت آميلاز بزاق(آنزيم تجزيه كننده قندها) را مهار مي‌كند. جالب است بدانيد كه چاي بدون داشتن عوارض خطرناك داروهاي كاهنده وزن ميتواند موجب كاهش وزن، اندازه دور كمر و تري گليسريد خون مبتلايان به چاقي شود

 

پوسيدگي دندان:

عصاره برگ چاي سبز داراي اثرات ضد ميكروبي است و از ايجاد پلاك و پوسيدگي دندان جلوگيري مي‌كند.

 

حفاظت از قلب

دانشمندان ماده اي شيميايي را در چاي سبز شناسايي كردند كه در حفاظت از قلب در برابر آسيب هاي مختلف موثر است.

 

كارشناسان "موسسه بهداشت كودكان انگليس" در مطالعه روي تركيبات چاي سبز موفق به شناسايي ماده اي شيميايي به نام "اپيگالوكاتچين سه گاليت" شدند كه مي تواند مرگ سلول ها را پس از حمله قلبي يا سكته كاهش دهد. اين دانشمندان اعلام كردند: ماده شيميايي موجود در چاي سبز مانع از فعاليت پروتئيني به نام "استات يك" مي شود كه پس از رويدادهاي استرس آميز نظير حمله قلبي يا سكته در درون سلول فعال مي گردد.

 

"اپيگالوكاتچين سه گاليت" همچنين روند بهبود سلول هاي قلبي را سرعت مي بخشد و موجب كاهش صدمه به آن مي شود. از طرفي يكي از عوامل اصلي امراض و حمله هاي قلبي، وجود كلسترول بالا در خون انسان است.

 

چاي سبز علاوه بر داشتن ويتامين هاي A و C (آنتي اكسيدان هاي قوي)، باعث كاهش كلسترول در خون نيز مي گردد كه اين موضوع خطر احتمال حمله قلبي و امراضي از اين قبيل را پايين مي آورد.

 

كاهش تري گليسيريد

كاتچين موجود در چاي سبز، فعاليت آنزيم ليپاز را (آنزيم مسئول هضم چربي ها) در لوزالمعده مهار مي كند، در نتيجه، شكستن چربي با سرعت بسيار كمي صورت مي گيرد و چربي خون با سرعت كمي بالا مي رود.

 

با توجه به اين كه افزايش تري گليسيريد خون بعد از مصرف هر وعده غذايي يك عامل خطر در بروز بيماري قلبي است ، مصرف چاي سبز در بين وعده هاي غذايي روشي مناسب جهت كاهش تري گليسيريد خون است.

 

كاهش فشار خون

مصرف نيم تا 5/2 فنجان چاي سبز در روز احتمال بروز پُرفشاري خون را تا 46 درصد كاهش مي دهد.

 

جلوگيري از ديابت

چاي سبز قادر است از عوارض ناشي از ديابت مانند آب مرواريد و بيماري هاي كليوي به طور معجزه آسايي جلوگيري كند. چاي سبز با مهار كردن فعاليت آنزيم آميلاز بزاق و روده كه مسئول هضم نشاسته است، باعث مي شود كه نشاسته با سرعت آهسته تري بشكند و در نتيجه قند خون با سرعت كمي بالا برود.

 

پيشگيري از بيماري هاي ايمني خودكار بدن( با استفاده از چای سبز)

پژوهش گران اعلام كردند مصرف چاي سبز از ابتلا به بيماري هاي ايمني خودكار بدن جلوگيري مي كند. تحقيقات پژوهش گران دانشكده پزشكي ژورژيا حاكي از آن است كه مصرف چاي سبز علاوه بر مؤثر بودن در كاهش ابتلا به سرطان، باعث محافظت افراد در برابر بيماري هاي ايمني خودكار بدن مي شود. چاي سبز از گسترش آنتي ژن هايي كه مي توانند موجب تحريك ايمني بدن شوند جلوگيري مي كند. نتايج تحقيقات حاكي از آن است وجود ماده اي موسوم به EGCG در چاي سبز باعث متوقف شدن التهاب و تاثيرات آن بر روي پوست و سلول هاي مترشحه بزاق مي شوند. در يك اختلال ايمني خودكار، موسوم به سندرم شوگرن (Sjogren)، سلول هاي مترشحه بزاق، هدف قرار گرفته و باعث خشكي دهان مي شوند و در اختلالي ديگر، پوست ارگان هدف واقع شده و فرد مبتلا به سل جلدي مي گردد.

 

شايان ذكر است تحقيقات بيشتر بر روي حيوانات در حال انجام است و تاثير مفيد چاي سبز در پيشگيري از آرتريت نيز مشخص شده است.

 

موارد منع مصرف:

اعتقاد بر آنست كه قبل و بعد از دريافت فرآورده‌هاي آهن و در شيرخواران نبايد از چاي سبز يا تركيبات پلي فنول آن استفاده نمود. شواهد موجود حاكي از آنست كه مقادير بيش از ??? ميلي ليتر در روز با سوخت و ساز آهن تداخل نموده و موجب كم خوني مي‌شود. شواهدي مبني بر منع مصرف در حاملگي وجود ندارد با اينحال بايد با پزشك مشورت نمود. مصرف چاي سبز در دوران شيردهي توصيه نمي‌شود.

 

تداخلات دارويي:

افزايش اثر متي سيلين و بنزيل پني سيلين، تشديد اثر آسپيرين و ساير داروهاي

ضد انعقاد مانند وارفارين (ويتامين K موجود در چاي سبز ميتواند بر ضد اثرات وارفارين عمل نمايد).

 

عوارض:

مصرف بيش از حد كافئين كه در چاي سبز و بعضي از عصاره هاي آن وجود دارد در بعضي از افراد باعث علائمي مانند عصبانيت، بيخوابي و بيقراري مي‌شود. افرادي كه داراي بيماري فشار چشم هستند نبايد استفاده كنند و افرادي كه ميگرن دارند ميزان مصرف كمي بايد داشته باشند .

.

طريقه دم كردن چاي سبز :

به ازاي هر فنجان آب يك قاشق مرباخوري چاي سبز استفاده مي شود . آب به هيچ عنوان نبايد در حال جوشيدن باشد . چاي سبز را توي فنجان يا قوري ميريزيم و در آنرا ميگذاريم . ( روي حرارت نباشد ) بعد از 5 دقيق صاف ميكنيم . اگه از نوع كيسه ايي استفاده مي كنيد كيسه را دربياريد و وقتي سرد شد روي چشم كمپرس كنيد كه براي رفع خستگي چشم مفيده . .

 

معطر كردن چاي

براي معطر كردن چاي مي توان به آن مقداري گل ياس، گل سرخ، گل بهار نارنج، نعنا، هل، ليمويخشك يا تازه، چند پر زعفران( بسته به علاقه و ذائقه ) را به صورت تركيبي يا به تنهايي اضافه كرد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 25 مرداد 1397

چاى را با کشمش بخورید
اين آنتی اكسيدان قوی
مانع پوکى استخوان
حافظه را تقویت
استرس را کاهش
سستی بدن را رفع
دهان را خوشبو و گرفتگی عضلانی را بهبود می‌بخشد



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 25 مرداد 1397

با بالا رفتن سن تعادل فیزیکی بدن نیز تضعیف می شود.
به عنوان مثال یک فرد ۸۰ ساله نمی تواند روی یک پا با یک چشم بسته بایستد.
یکی از تست هایی که می توانید برای ارزیابی سلامت جسمی و سرعت فریاند پیری انجام دهید به شرح زیر است:

روی زمین در حالی که پاها را کنار هم قرار داده اید بایستید و چشم ها را ببندید.

اگر راست دست هستید پای چپ و اگر چپ دست هستید پای راست را بلند کنید و زانو را خم کنید.

با استفاده از تایمر ببینید چقدر می توانید در این حالت بمانید تا زمانی که تعادل تان را از دست بدهید.

یک فرد ۳۰ ساله(یا کسیکه قدرت بدنی فرد جوان را دارد) که هیچ مشکل جسمی ندارد می تواند ۲۰ ثانیه یا بیشتر در این حالت بماند. در حالی که یک فردی که بدن مسن دارد حتی ۱۰ ثانیه هم نمی تواند روی یک پا بایستد



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 25 مرداد 1397

خواص آب برنج تنها برای زیبایی پوست و مو نیست بلکه به دلیل دارابودن ویتامین ها و املاح معدنی آب برنج برای تامین انرژی و تقویت دستگاه گوارشی توصیه می شود.

گاهی بهترین درمان برخی از ناخوشی ها، ساده ترین چیزهایی است که اتفاقا به جای استفاده، متأسفانه دور ریخته می شوند. یکی از همین مواد درمانی که خیلی از ما قدرش را نمی دانیم آبی است که برنج در آن جوشیده است و آن را آبکش کرده، دور می ریزیم. باید بدانید که این آب برخلاف تصور ما خوش طعم بوده بلکه خواص آن رفع کننده برخی مشکلات از جمله مشکلات گوارشی استبرای رفع مشکلات گوارشی مفید است.

 

آب برنج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

 آبی که برنج در آن جوشیده و پخته است را دور نریزید. همین آب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای است و استفاده از آن یکی از روش های درمانی ساده و کم هزینه برای مقابله با برخی از مشکلات روزمره است. فقط کافی ست این آب را در ظرف شیشه ای ریخته و مقداری دارچین به آن اضافه کنید. در این صورت یک نوشیدنی خوش طعم خواهید داشت.

 

جلوگیری از پیری پوست صورت با آب برنج

 باید بگوییم که آب برنج حاوی میزان زیادی «اینوزیتول» است. اینوزیتول از خانواده ویتامین B است و خواص متعددی دارد. این عنصر مغذی به رشد سلول ها کمک می کند. در نتیجه پیری را از وجودتان دور می سازد. علاوه بر این اینوزیتول باعث افزایش جریان خون در رگ ها می شود. توجه داشته باشید که با مصرف آب برنج پوست صورتتان باطراوت تر و محکم تر شده و خاصیت ارتجاعی آن بیشتر می شود.

 

آب برنج و خواصیت انرژی زایی آن

 

آب برنج منبع خوب انرژی

 آب برنج بسیار انرژی زا است. این نوشیدنی برای بازیافتن انرژی در مواقعی که بیمار هستید و یا اشتهای خود را از دست داده اید بسیار موثر است. برای این منظور لازم است که روزانه دو لیوان از این نوشیدنی را بنوشید تا مواد مغذی زیادی دریافت کنید و کم کم انرژی از دست رفته را بازیابید. مصرف این نوشیدنی بخصوص برای سالمندان و کودکان توصیه می شود. توجه داشته باشید که پزشکان آب برنج را برای خانم های شیرده نیز توصیه می کنند چون باعث تحریک ترشح شیر مادر می شود. از این آب برای کسب انرژی بعد از بیماری، هضم راحت غذا و بهبودی وضعیت تان استفاده کنید

 

تقویت دستگاه گوارش با آب برنج

 آب برنج به هضم غذا کمک می کند. به این ترتیب که به عملکرد خوب روده ها کمک کرده، از فلور آن محافظت و از نفخ جلوگیری می کند. این نوشیدنی همچنین برای مقابله با اسهال و تامین دوباره آب بدن موثر است. نتایج پژوهشی که در سال 1995 در مجله علمی The Lancet به چاپ رسیده است نشان می دهد که برنج و بویژه آب برنج برای درمان اسهال موثر است. برای این کار لازم است که 30 گرم برنج را به مدت حدود 30 دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن را آبکش کرده و میل کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

فواید آب برنج برای پوست

 آب برنج حاوی «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید در تمام محصولات آرایشی بهداشتی محافظتی نور خورشید وجود دارد. این اسید آنتی اکسیدانی قوی است که خواص ضدالتهابی دارد و پوست را از التهاب دور می سازد. توصیه می کنیم علاوه بر نوشیدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روی پوستتان نیز استفاده کنید. . این نوشیدنی در طراوت و زیبایی پوست بسیار مفید است.

 

خواص دیگر آب برنج

 تنظیم کننده دمای بدن

 تاثیر آن در مقابله با سرطان

 درمان و پیشگیری از یبوست

 پیشگیری از ورم معده

 برای داشتن موهای سالم و درخشان

 تقویت کننده بدن

 برای تنگ کردن منافذ باز پوست

 

طرز تهیه آب برنج مفید:به احتمال زیاد شما برنج را از قبل با نمک زیاد خیس می کنید. در نتیجه امکان دارد آب ناشی از جوشیدن این برنج شور باشد. در این صورت بهتر است دست به کار شده و خودتان آب برنج مخصوص تهیه کنید. 30 گرم برنج را در به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب بجوشانید. در ظرف را بگذارید تا آب آن بخار نشود. برنج را آبکش کنید و آب آن را نگه دارید. می توانید کمی عسل و دارچین به این آب اضافه کرده و میل کنید.آب برنج برای تمام اعضای خانواده مفید است. شما می توانید این نوشیدنی را بعد از ظهر میل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : شنبه 20 مرداد 1397

روغن اکالیپتوس از برگ درخت اکالیپتوس استخراج شده و از مهمترین فواید درمانی این گیاه، استفاده در بخور، آرایش و شست‌وشوی دهان است.

 

روغن "اکالیپتوس" خواص درمانی بسیاری دارد.

 

به گزارش ایسنا، متخصصان هندی برای روغن اکالیپتوس خواص درمانی بسیاری ذکر کرده‌اند.

 

روغن اکالیپتوس از برگ درخت اکالیپتوس استخراج شده و از مهمترین فواید درمانی این گیاه، استفاده در بخور، آرایش و شست‌وشوی دهان است.

 

از دیگر خواص آن، درمان زخم‌ها و بریدگی‌هاست و دارای خواص ضد عفونی کننده بسیار مفیدی است.

 

همچنین با داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی، روغن اکالیپتوس برای درمان مشکلات تنفسی مانند سینوس، سرفه، سرماخوردگی، آسم، برونشیت و حتی گرفتگی بینی موثر است.

 

خواص ضد التهابی روغن اکالیپتوس برای درمان عضلات و درد مفاصل مفید است.

 

عمده استفاده این گیاه در دهان‌شویه و خمیر دندان است که با دارا بودن خواص ضد عفونی کننده باعث از بین رفتن باکتری و مبارزه با میکروب‌ها و بوی بد دهان می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : شنبه 20 مرداد 1397

خواص شلیل برای سلامتی:

دفاع آنتی اکسیدانی: شلیل قدرت آنتی اکسیدانی بسیار شگفت انگیری دارد. مقادیر قابل توجهی پلی فنول، محتوای ویتامین C و کاروتنوئیدهایی همچون بتا کاروتن و کریپتوکسانتین در آن یافت می‌شود. پوست میوه شلیل غلظت بالایی از ترکیبات مختلف را دارد. بنابراین زمانی که می‌خواهید شلیل را مصرف کنید آن را به درستی بشویید و به همراه پوست میل نمایید. این آنتی اکسیدان‌های محافظت کننده می‌توانند بدن را از شر رادیکال‌های ازاد خلاص کنند و اثرات مخرب مولکول‌های آزاد اکسیژن را خنثی نمایند.

مراقبت از چشم: شلیل شامل لوتئین، یک ماده مغذی مهم است که سلامت چشم را بیشتر می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش می‌دهد. تحقیقات مختلف نشان داده است که لوتئین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در کاهش خطر ابتلا به کاتاراکت هسته ای( آب مروارید هسته ای)کمک می‌کند. لوتئین در رنگدانه ماکولای چشم قرار دارد و در حفاظت از بافت شبکیه از آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو و نور با طول موج بالا مفید است. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در این میوه سنتز ویتامین A را بیشتر می‌کند و در حفظ بینایی و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند کوری و خشک چشمی موثر خواهد بود.

 

سلامت قلب: مصرف منظم میوه‌هایی همچون شلیل به خاطر وجود آنتی اکسیدان‌های قدرتمند، می‌تواند در بهبود سلامت قلب مفید باشد. اسید کلروژنیک و آنتوسیانین موجود در شلیل در برابر اکسیداسیون کلسترول بد خون از بدن محافظت می‌کنند و همین امر از سخت شدن شریان‌ها جلوگیری می‌کند و به بهبود گردش مناسب پلاکت‌ها کمک خواهد کرد. فلاونوئیدی که در شلیل یافت می‌شود از افزایش تجمع پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به آترواسکلروزرا تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

پیشگیری از سرطان: همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، شلیل حاوی اسید کلروژنیک است که یک ترکیب طبیعی می‌باشد و مزایای متعددی همچون پیشگیری از بروز تومورهای مختلف و بروز سرطان‌هایی همچون سرطان روده را خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که اسید کلروژنیک خاصیت chemopreventive دارد که از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. همچنین مطالعات پژوهشی شواهد کیفی در مورد نقش بتا کاروتن موجود در گروه شلیل در محافظت از بدن در برابر سرطان ریه را نشان داده است.

پوست سالم تر: بیوفلاویوییدهایی که در این میوه یافت می‌شود به سلامت پوست کمک خواهد کرد. ترکیبات آنتی اکسیدانی همچون ویتامین C، لوتئین، بتا کاروتن می‌تواند چنین اثرات دفاعی را بیشتر کند. بتا کاروتن که پیش ساز ویتامین A است می‌تواند از اسیب پوست بکاهد. ویتامین C موجود در شلیل نیز در سنتز کلاژن نقش دارد و به پوست کمک می‌کند ظاهر جوان تر و شاداب تری داشته باشند. علاوه بر این، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد لوتئین موجود در شلیل پوست را در برابر اسیب رادیکال‌های آزاد و اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند.

میان وعده ای برای دوران بارداری: مادران باردار می‌توانند از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شلیل به خصوص فولات آن به نفع خود استفاده کنند. وجود پتاسیم فراوان در این میوه در پیشگیری از گرفتگی عضلات کمک می‌کند و سطح انرژی بدن را در مقدار نرمال نگه می‌دارد. فیبری که در این میوه یافت می‌شود باعث بهبود سلامت گوارش می‌شود و ویتامین C موجود در آن به رشد مناسب و توسعه عضلات، دندان ها و رگ‌های خونی جنین کمک خواهد کرد.

سلامت سلول‌ها: شلیل حاوی فسفر است که یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد طبیعی سلول‌ها و بافت‌هاست. فسفر موجود در شلیل به تشکیل دندان‌ها و استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند و باعث بهبود متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها می‌شود. این میوه حمایت خود را در حفظ و نگهداری سلول‌ها و ترمیم بافت‌ها ، انقباض عضلات و داشتن ضربان طبیعی قلب گسترش می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : شنبه 20 مرداد 1397

برخی از مهمترین فواید گوجه فرنگی و خاصیت گوجه فرنگی

7-برای درمان ورم ملتحمه چشم از گوجه فرنگی استفاده کنید.

8-مصرف گوجه فرنگی سنگ كلیه را دفع می كند.

9-یکی از خواص گوجه فرنگی جلوگیری از سرطان پروستات در اقایان است.

10-گوجه فرنگی از ورم آپاندیس پیشگیری خواهد کرد.

11- برش های گوجه‌فرنگی حاوی غلظت بسیار بالایی کارتینوئید هستند. این ماده در گوجه فرنگی با پوست خیلی بیشتر است . پس سعی کنید پوستش را نکنید.

12 - به گزارش آسان طب گوجه‌فرنگی حاوی هر چهار کارتینوئید می‌باشد: کارتینوئید آلفا و بتا، لوتئین، و لیکوپن. هریک از این کارتینوئیدها خواص زیادی برای سلامتی ما دارند که اگر با هم باشند بهتر هم هست .

13-همچنین از فواید گوجه فرنگی اینست که طبق بررسی های بدست آمده ، گوجه‌فرنگی حاوی مقدار بسیار زیادی لیکوپن است که گفته میشود بالاترین فعالیت آنتی‌اکسیدانه را در بین کارتینوئیدها دارا میباشد.

14- گوجه‌فرنگی و بروکلی در کنار هم به شدت مانع سرطان پروستات می شوند.

دیگر خواص گوجه فرنگی چیست ؟

15- طبق تحقیقی که در دانشگاه مونترآل انجام گرفت، مشخص شد رژیم‌های غذایی سرشار از گوجه‌فرنگی، به کاهش احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده هم کمک زیادی میکنند . در کل گوجه فرنگی ضد اکثر سرطان هاست .

16-به گزارش آاسن طب یک خاصیت گوجه فرنگی اینست که گوجه‌فرنگی حاوی 3 آنتی اکسیدان بسیار مهم یعنی بتا-کاروتیئن (که فعالیت ویتامین A را در بدن دارد)، ویتامین E، و ویتامین C. می باشد.

17-گوجه فرنگی گر چه دارای اسید سیتریك است اما بدن را قلیایی خواهد کرد.

18-یکی از مهمترین خواص گوجه فرنگی نصفیه خون است. گوجه فرنگی درجه قلیایی بودن خون را بالا برده و به دفع مواد سمی خون كمك می كند.

19-گوجه فرنگی دندان درد را درمان می کند . برای رفع دندان درد ، ریشه و شاخه برگهای گوجه فرنگی را با آب بجوشانید و این جوشانده را مضمضه كنید .

20-گوجه فرنگی برای درمان نقرس و رماتیسم ، ورم مفاصل و ... مفید است . پس مصرف ان را فراموش نکنید . حتی میتوانید ان را مثل سیب گاز بزنید .

مضرات گوجه فرنگی چیست ؟

یکی از مضرات گوجه فرنگی اینست که ممکن است منجر به حساسیت شود . اگر گوجه فرنگی خوردید و بعد از ان علایم حساسیت را دیدید مصرف ان را کاهش دهید.

همچنین کسانی که معده درد دارند نباید زیاد گوجه بخورند . چون ممکن است دردشان افزایش یابد .



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : شنبه 20 مرداد 1397

امروزه با توجه به رواج طب سنتی، گرایش مردم به برخی مواد و دانه‌های طبیعی افزایش‌یافته است. یکی از این دانه‌ها که به‌حق، دارای فواید بسیار زیادی است و توسط همه متخصصان تغذیه، مصرف آن توصیه می‌شود، دانه کنجد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه نسل فردا، در این متن طی گفت‌وگو با موسی صالحی، دکترای تغذیه از کانادا با تمام فواید این دانه‌ریز و مغذی آشنا می‌شویم.

دانه کنجد از چه ویتامین‌هایی تشکیل‌شده است؟
دانه کنجد ازجمله دانه‌های روغنی سرشار از اسیدهای چرب اشباع‌نشده است. ۷۵ درصد دانه کنجد را چربی و پروتئین و کلسیم و ۲۵ درصد آن را مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها (قند) و فیبر تشکیل می‌دهند. کنجد همچنین دارای انواع ویتامین، منیزیم، روی، مس و فسفر است. استفاده از کنجد به کاهش خطر سکته قلبی، پیشگیری از سرطان و درمان یبوست کمک می‌کند؛ همچنین برای افزایش توان جنسی در مردان مؤثر است.


دانه کنجد چه تأثیری بر پوکی استخوان دارد؟
گرچه تصور بر این است که پوکی استخوان اغلب گریبان‌گیر زنان سالمند می‌شود، اما حقیقت این است که مردان سالمند نیز در معرض پوکی استخوان قرار دارند. امروزه مشخص‌شده که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات ارتباط واضحی وجود دارد. به‌دلیل تأثیر روی بر چگالی املاح معدنی استخوان، به مردان سالمند توصیه می‌شود غذاهای غنی از «روی» را به‌طور مرتب در برنامه‌های غذایی خود بگنجانند. کنجد فوق‌العاده غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین‌کننده چهارده‌درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم است. مصرف 50 گرم از کنجد، 25درصد از نیاز روزانه به اسیدفولیک را برطرف می‌کند. این دانه منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است؛ همچنین مصرف آن برای افرادی که مبتلابه کم‌خونی و فقر آهن هستند می‌تواند مفید باشد.


جایگزین‌کردن کنجد و بیسکویت‌های کنجدی به‌عنوان میان‌وعده‌ها بسیار مهم و مصرف 30 گرم از این دانه بسیار مفید است. مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و 45 کیلوکالری انرژی دارد. کنجد نه‌تنها موجب افزایش چربی خون نمی‌شود، بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد؛ همچنین مصرف آن در افرادی که دچار دردهای شدید دوران عادت ماهیانه هستند، سبب کاهش التهاب و شدت انقباض‌های رحمی می‌شود. کنجد در بهبود ترشح هورمون‌های جنسی در زنان یائسه نقشی مؤثر دارد. بررسی‌ها نشان داده‌اند مصرف این دانه در بهبود روند بیماری پارکینسون نیز تأثیرگذار است و به رشد سلول‌های عصبی مرکزی در نوزادان نیز کمک می‌کند و باعث افزایش قدرت بینایی می‌شود؛ به همین دلیل متخصصان تغذیه مصرف آن را به خانم‌های باردار و شیرده توصیه می‌کنند.


اشتباه رایج مردم درباره روغن کنجد
اما با تعریف غلط و زیانباری که مردم از رنگ سفید و سیاه دارند، کنجد را اگر سفید نکنند برای استفاده در دسترس خانواده قرار نمی‌دهند. کنجد طبیعی و سیاه علاوه‌بر آنکه 54 ماده مغذی دارد، خوشمزه‌تر است. کنجد سفید، بسیاری از مواد مغذی را ندارد و سر سفره ایرانی اگر کنجد باشد، کنجد سفید است که ازنظر مواد مغذی بسیار ضعیف‌تر از کنجد سیاه است.


اما داستان اینجا ختم نمی‌شود. متأسفانه ایرانی گندم را باید سفید کند. برنج را باید سفید کند. کنجد را باید سفید کند؛ ولی سفیدی همیشه او را راضی نمی‌کند؛ زیرا در کنجد سفید هنوز مقداری ویتامین باقی‌مانده است. باید باقی‌مانده ویتامین ازبین برود تا غذا با ذائقه ایرانی مناسب درآید. کنجد سفید باید سرخ شود. بوداده شود. حرارت ببیند و سرخ شود. این کنجد بوداده بازهم مقدار زیادی از ویتامین‌ها را ازدست می‌دهد؛ اما کنجد با سفیدشدن و بوداده و سرخ‌شدن هنوز مقداری مواد مغذی، به‌خصوص املاح و اسیدهای آمینه را دارد. ما ایرانیان هنوز راضی نیستیم. باید به‌کلی از مواد مغذی تهی شود. آن را به روغن‌کشی می‌سپاریم. در آنجا چرخ می‌شود. ارده تیره‌رنگی حاصل می‌شود که هنوز مواد مغذی به‌خصوص اسیدهای آمینه را دارد. این روغن تیره است. باید روشن و شفاف شود. همه مواد مغذی باقی‌مانده را صاف می‌کنیم که تنها یک روغن شفاف حاوی سه ماده یعنی اسیدهای چرب غیراشباع باقی بماند و حاصل کارگاه خلقت و تمام زحمات ما به‌عنوان تفاله دورریخته یا خوراک دام شود.


سلامت نیوزهرآنچه درباره کنجد نمی‌دانستید



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 18 مرداد 1397

بابونه به عنوان دارویی گیاهی از هزاران سال پیش تا کنون برای تسکین اضطراب و دردهای معده تجویز می شود. گیاه بابونه در ایالات متحده آمریکا به عنوان چای گیاهی شناخته می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ در کتب طب سنتی کشورهای مختلف - به خصوص چین - از گیاه بابونه به عنوان داروی درمان اضطراب و ناراحتی معده نام برده شده است. 

نتایج برخی بررسی ها نشان می دهد، ترکیب گل بابونه با گیاهان دیگر خواص درمانی بی نظیری دارد و می تواند ناراحتی معده، سوزش سر دل، تهوع و استفراغ را تسکین دهد. 

همچنین، شست و شوی دهان با عصاره گل بابونه می تواند زخم های ناشی از درمان سرطان را کاهش دهد. 

برخی از پزشکان معتقدند با مصرف گل بابونه می توان علایم و نشانه های اسهال، بواسیر اضطراب و بی خوابی را از میان برد. 

افرادی که پوست حساسی دارند باید از تماس گل و عصاره بابونه با پوست شان جلوگیری کنند. تماس مشتقات بابونه با پوست می تواند سبب خارش و بروز جوش های ریز روی پوست شود.  

میزان مصرف بابونه 

دوز مشخصی برای مصرف بابونه وجود ندارد. دانشمندان معتقدند، هر یک از افراد می توانند روزانه بین 400 تا هزار و ششصد میلی گرم - یک فنجان - بابونه مصرف کنند.  

رایج ترین شکل مصرف بابونه به صورت چای است. برخی از افراد روزانه بین یک تا چهار فنجان چای بابونه می نوشند.

مواد غذایی حاوی بابونه

گل بابونه را به عنوان چای دم کرده و می نوشند. برخی از افراد از گل این گیاه برای معطر و مزه دار کردن غذا استفاده می کنند. 

عوارض جانبی

بسیاری از کارشناسان معتقدند مصرف بابونه عوارضی جانبی ندارد. اما یافته های برخی دانشمندان نشان داده، مصرف دوزهای بالای این گیاه دارویی سبب خواب آلودگی و استفراغ می شود. افرادی که به حساسیت مبتلا هستند باید از مصرف گل بابونه، کرفس، گل جعفری، گل داوودی اجتناب کنند. 

خطرات

بابونه حاوی مقادیر اندکی ماده شیمیایی کومارین است که سبب رقیق شدن خون می شود. پیش از مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنید. 

واکنش ها

اگر آسپرین، داروی رقیق کننده خون، ایپوبروفن و ... مصرف می کنید باید از گیاه بابونه و مشتقات اش فاصله بگیرید. مصرف ترکیب بابونه با سیر، سنبل الطیب و ... حساسیت زا است.
سلامت نیوزهمه چیز درباره بابونه، گیاه دارویی پرخاصیت



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 18 مرداد 1397

اینارو بدونیم:

ماست ترش : جلوگیری از کبد چرب و سرطان کبد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
آناناس: آسپرین خوردنی، کاهش غلظت خون

بادام: تقویت سیستم ایمنی
لوبیا قرمز: درمان مشکلات کلیه

سیب: مقوی مغز و بی خوابی آور
پونه کوهی: پنی سیلین خوراکی

سرکه : واکسن آنفولانزا و ضد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ویروس
فلفل: کپسول لاغری بی خطر

عدس:داروی ضد دلشوره
تخمه آفتابگردان: ضدسکته و لخته شدن خون

️ ماهی: داروی افسردگی
دارچین : ضد دیابت و چای آن تب بر معجزه آسا

گیلاس: داروی ضد میگرن
انبه: داروی اشتهاآور

چای پررنگ: عامل کمخونی
خوردن مواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غذایی ترش: سایید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گی دندان کم‌خونی و فقر آهن



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 18 مرداد 1397

غیر نفاخ ها :
شلغم اشتها اور و بی نفخ است .
ماش بسیار زود هضم و غیر نفاخ است .
هلو با هر معده ای سازگار است و نفخ ایجاد نمی کند .
چغندر ، ارام بخش و خنک است و اگر پخته شود ایجاد نفخ نمی کند .
شوید نفخ شکم را از بین می برد .
گشنیز ضد نفخ است و دل درد را بر طرف می کند .
جعفری نفخ را کاهش می دهد .
عرق نعنای خالص بسیار ضدنفخ است .
مرباى پوست هندوانه مبارز سرسخت نفخ معده است .
از فلفل قرمز به عنوان داروی ضد نفخ استفاده می شود .
زیره سیاه خاصیت ضد نفخ دارد .
چای سبز باعث تقویت معده شده و ضمن دفع سموم بدن ، نفخ معده را نیز برطرف می کند .
اویشن کوهی ناراحتیهای معده را از نظر هضم و نفخ به طور کلی برطرف می کند .
کنگر فرنگی ، گاز و نفخ معده و روده را از بین می برد .
رازیانه خاصیت ضد نفخ دارد .
نوشیدن یک فنجان دم کرده ریحان ، نفخ و گاز معده را از بین می برد .

توصیه می شود در فرایند شیردهی نکات زیر رعایت شود:
مادران باید در موقعیت راحتی به نوزاد شیر بدهند. باید بنشینند و تکیه بدهند و بالشی زیر دستشان بگذارند و به نوزاد شیر بدهند تا هم خودشان در شرایط مناسبی باشند و خسته نشوند و هم نوزاد راحت باشد و با آرامش شیر بخورد، به اصطلاح مادران باید روی یک تخت چهار بالش بنشیند و بچه شیر بدهند چرا که شیر دهی یک مکانیسم ذهنی - جسمی می باشد.
همچنین به زور نباید سینه را داخل دهان کودک گذاشت چرا که نوزادان مقدار کمی شیر که می خورند، نفس می گیرند و مجدداً شیر می خورند و این امر نیاز به صبر و حوصله مادر دارد.
پس از شیردهی حتماً اروغ نوزاد را بگیرید. سر نوزاد را روی شانه خود قرار دهید و ارام ارام به پشت او بزنید تا باد گلو بزند.
برای رفع نفخ نوزادان نیز مادر هر روز یک لیوان جوشانده رازیانه و زیره همراه با عسل میل کنند.
همچنین مادران می توانند برای رفع نفخ در نوزاد، خودشان نیز عرق نعناع استفاده کنند .
برای کاهش نفخ نوزادان بهتر است مادر شیرده از غذاهای نفاخ استفاده نکند، ارامش داشته باشد و هنگام شیر دادن به کودک نیز استرس و نگرانی نداشته باشد.
بهترین درمان مشکل نفخ، بغل کردن نوزاد و نوازش است. می توان ازموسیقی ملایم نیز برای ارام کردن نوزاد استفاده کرد. در صورتی که نوزاد بیش از حد بی قرار بود می توان حوله گرم را روی شکم او قرار داده و او را نوازش کرد.
بنابراین شما می توانید همراه با غذاهای نفاخی که در بالا ذکر شد، غذاهای ضد نفخ مانند عرق نعناع و غیره را مصرف کنید. در این صورت نفخ نوزاد برطرف می شود. در هر صورت هرگز شیرمادر را قطع نکنید. تولید شیر فقط به مکیدن نوزاد مربوط است و هر چه نوزاد بیشتر مک بزند، شیر بیشتری تولید می شود. بنابراین در صورتی که هر گاه نوزاد شیر خواست به او شیر بدهید و از دادن هر چیز دیگری مانند اب قند به او خودداری کنید، شیر کافی تولید می کنید و نیازهای نوزاد را تا 6 ماهگی برطرف می سازید.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : پنج شنبه 18 مرداد 1397

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دورچشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود.

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خو باشید و ویتامین B بیشتر مصرف کنید.

جوش هایی که در منطقه چانه و اطراف لب نشانگر اختلالات هورمون و وجود استرس است.

اگر روی گوشهایتان جوش میزند دوباره مشکل کلیه باعث بروز این مشکل است.

درمان:

پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند که برای انجام بهتر این بخش از پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی و یا کرم های چرب خودداری کنیم و در عین حال رطوبت پوست را به وسیله مصرف آب و میوه و سبزیجات تامین کنیم.

درمان خانگی:

برای درمان سریع جوش صورت شب قبل از خواب مقداری خمیر دندان بر روی جوش بمالید تا صبح جوش بسیار ضعیف و از بین رفته است.

وجود میکروب های عفونت زا عامل ایجاد جوش های صورت هستند و برای حل این مشکل می توانید مقداری پرتقال و یا از دیگر مرکبات را بر روی پوست بمالید .

با مالیدن پیاز خام جوش صورت به سرعت درمان میشود.

ریشه گیاه بابا آدم را جوشانده و مصرف کنید تا کبد شما را پاک کند و از بروز جوش تا حد بالایی جلوگیری کند.

همچنین از ماسکهایی که در بخش های قبلی سلامت نمناک به شما معرفی کرده ایم استفاده کنید که در کنار آنها ماسک ماست و خیار , ماسک سیب رنده شده و عسل و کمی آبلیمو و.... ماسک های فوق العاده مناسبی برای برطرف کردن جوش صورت هستند.

 عسل نیز برای درمان جوش های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می کند.

  مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

روغن چای نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می کند و مانع زخم شدن محل جوش می شود.

مراقب باشید از مصرف صابون هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

 راههای درمان دیگر:

برخی محلول ها و ترکیبات تجویز شده توسط پزشک با توجه به نوع پوست و جوش

لایه برداری پوست و لیزر درمانی

آنتی بیوتیک ها هم گاها در درمان موثر خواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : چهار شنبه 17 مرداد 1397

 به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سانیس دیلی، سلول ها دارای محدودیت در تکثیر هستند و بدن قبل از نابودی دی ان ای آنها به دلیل آسیب های وارد شده در اثر تکثیر، تولیدمثل سلول ها را در فرآیندی موسوم به پیری متوقف می کند و در نهایت سیستم ایمنی می تواند چنین ضایعاتی را از بین ببرد. 

 اما گاهی سلول ها از قوانین تبعیت نمی کنند و خارج از سیستم نظارتی بدن به تولید مثل خود ادامه می دهند و در این میان، سلول های سرطانی از مکانیزم تولید مثل این سلول ها برای تکثیر نامحدود خود بهره می برند. 

 اکنون محققان ترکیباتی را تولید کرده اند که بدون آسیب زدن به دی ان ای و سلول های سالم، فرآیند پیری را در مورد سلول های سرطانی مجددا فعال کرده و البته بدون کشتن این سلول ها، از گسترش آنها جلوگیری می کنند. این ترکیبات قادرند دو ژن KAT6A و KAT6B را که کنترل کننده فرآیند تکثیر سلولی هستند، از بین ببرند. 

 در آزمایشات اولیه محققان توانستند از انتشار سرطان در بدن ماهی زبرای مبتلا به سرطان کبد و موش های مبتلا به لینفوم جلوگیری کنند.

 با وجود این که معلوم نیست بعد از توقف تولید مثل سلول های سرطانی چه اتفاقی برای آن ها رخ می دهد، محققان امیدوارند سیستم ایمنی بدن بتواند راهکاری برای نابودسازی این سلول ها بیابد. 

 گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : چهار شنبه 17 مرداد 1397

 به گزارش مهر، دکتر مریم طاهری، با اشاره به اینکه بیماری سنگ کلیه در شمال و غرب کشور از شیوع بالایی برخوردار است، گفت: بروز سنگ کلیه بستگی به جنس، نژاد و محل زندگی بستگی و احتمال ایجاد آن در مردانب یشتر از زنان است. همچنین بروز سنگ کلیه در سنین جوانی نادر و بیشترین سن بروز آن در دهه چهارم تا ششم زندگی است.

 این اورولوژیست ادامه داد: مشاغلی که با حرارت و گرما سر و کار دارند به علت افزایش تعرق بدن بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه قرار دارند از این رو نوشیدن یک لیوان آب یا چای کمرنگ و تازه دم هر دو ساعت یک بار برای این افراد ضروری است.

 طاهری با بیان اینکه تعریق زیاد با فعالیت فیزیکی بویژه در آب و هوای گرم و ننوشیدن مایعات کافی باعث تغلیظ ادرار و در نتیجه تشکیل سنگ کلیه می شود، بیان کرد: تحقیقات بر روی بیماران ارولوژی ثابت کرده، که بروز سنگ بطور مستقیم با چاقی و عدم رعایت رژیم غذایی سالم ارتباط دارد.

 وی با اشاره به اینکه حجم روزانه ۲ لیتر ادرار نشان دهنده مصرف مایعات کافی در بدن است، گفت: اگر ادرارتان تغییر رنگ دهد یا بوی نامطبوعی داشته باشد احتمال دارد بدن تان دچار کمبود آب شده باشد. زمانی که دچار چنین وضعیتی می‌شوید بهتر است میان وعده‌های سرشار از آب، سبزیجات، چای کمرنگ و تازه دم، معجون آبلیمو را در برنامه روزانه تان بگنجانید.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نوشیدن مایعات به طور منظم تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد، گفت: مصرف آبلیموی تازه به دلیل آنکه سرشار ازسیترات است از بروزکریستال ها در کلیه و مجاری ادراری جلوگیری می کند بنابراین بهترین شیوهای که به افراد مستعد به ابتلا به سنگ کلیه توصیه می شود، نوشیدن آب با آب لیموی ترش تازه همراه با کمی عسل است.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : چهار شنبه 17 مرداد 1397

به گزارش مهر، دکتر عظیم مهرور گفت: شیوع سرطان در شیرخوارانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند می‌تواند کمتر از شیرخواران دیگر باشد و در نتیجه به نظر می‌رسد در افرادی که از شیر مادر استفاده کرده‌اند کاهش نسبی ابتلا به سرطان وجود داشته باشد.

 وی ادامه داد: شیر مادر عاملی است که می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های عفونی و ویروسی جلوگیری کند. کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به سایر کودکان دارند و به راحتی می‌توانند دوران نقاهت بعد از درمان بیماری‌های سخت را پشت سر بگذارند.

 این فوق‌تخصص خون و آنکولوژی کودکان، در خصوص تأثیر شیر مادر بر پیشگیری و درمان سرطان، گفت: در ابتدا باید بگویم ژنتیک در ابتلای کودکان به سرطان بیش از سایر موارد ایفای نقش می‌کند. اما نمی‌توان تغذیه با شیر مادر را در پیشگیری و درمان سرطان بی‌تأثیر دانست. کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، بنابراین دوران نقاهت بعد از درمان بیماری را راحت‌تر پشت سر می‌گذارند و زودتر بهبود می‌یابند. البته لازم به ذکر است که آمار دقیقی از مقاومت کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در برابر سرطان، در دسترس نیست.

 رئیس بیمارستان محک به مزایای تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و افزود: مهم ترین مزیت شیر مادر این عدم دخالت عوامل خارجی در تولید آن است. همچنین کودک به راحتی می‌تواند آن را هضم کند. از این رو درصد عفونت در کودکانی که از آن تغذیه می‌کنند بسیار پایین است.

 مهرور همچنین در مورد انتخاب جایگزین مناسب برای شیر مادر گفت: در حال حاضر هیچ جایگزین مناسبی برای شیر مادر تعریف نشده است از این رو توصیه می‌شود حتی مادرانی که شرایط جسمی مناسبی ندارند با استفاده از داروهای مناسب نوزاد را با شیر خود تغذیه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : چهار شنبه 17 مرداد 1397

 

به گزارش خبرنگار مهر، خیار منبع غنی از ویتامین های  C  و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان ها می شود.

ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن، مولفه اصلی رشد ماتریکس استخوان (بخش محکم و سفت بیرونی استخوان)، دارد. این کلاژن همچنین به رشد پوست، مو و ناخن ها هم کمک می کند.

ویتامین K نقش اصلی در پیشگیری از شکستگی استخوان و همچنین بهبود جذب کلسیم در استخوان ها دارد. تحقیقات نشان می دهد مصرف کم ویتامین K با افزایش ریسک شکستگی استخوان مرتبط است.

محققان مصرف زیاد خیار را به همه افراد توصیه می کنند.

 

 
 
 

منبع : خبر گزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : دو شنبه 15 مرداد 1397
دکتر رضا کریمی-‌ فوق‌تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم گفت: خیلی‌ها معتقدند نباید بیماران را بیخود ترساند و به آنان اضطراب وارد کرد. من با این ایده کاملا موافقم. باید به بیماران امید و انرژی تزریق کنیم. ولی برخی مسائل واقعا عذاب‌آورند و مرا بسیار ناراحت می‌کنند.
 
این ناراحتی گاهی در رفتارم به عنوان یک پزشک ظهور می‌یابد و باعث نگرانی بیماران می‌شود. یکی از این مسائل، عادات غلط غذایی است. بیمار 60 ساله دیابتی و چاق را در نظر بگیرید که معتقد است غذایش رژیمی است. وقتی ریز غذا را می‌پرسم متوجه می‌شوم او شب‌ها به اندازه نصف بشقاب خورش و تکه‌ای به اندازه یک‌سوم یک نان بربری به علاوه مخلفات دیگر می‌خورد. او تصور می‌کند این شام مختصری است و او باید لاغر شود. این تصور کاملا اشتباه است. برای یک بیمار دیابتی در سن او یک لیوان شیر و یک میوه، کاملا شام خوبی است. متاسفانه فرهنگ پرخوری چنان همه‌گیر شده که بیماری‌هایی مثل دیابت و چربی خون نه‌تنها شایع شده‌اند، بلکه غیرقابل کنترل هستند.
 
سندرم متابولیک را می‌توان مربع مرگ نامید. در چهار گوشه این مربع، چهار بیماری خفیف شامل چاقی شکمی، فشار خون، زیادی انسولین خون و زیادی چربی‌های نابجای خون جای گرفته‌اند و در قلب این مربع، تنگ شدن رگ‌های قلبی و مغزی که عامل سکته‌ها هستند، قرار دارند. اما چگونه این مربع شکل می‌گیرد؟ وقتی غذا می‌خوریم هورمون انسولین از غده لوزالمعده ترشح می‌شود تا بتواند مواد مغذی را به مصرف سلول‌های بدن برساند. حال تصور کنید غذا بیش ازحد نیاز مصرف شود و فعالیت بدن آن قدر نباشد که بتواند قند حاصل از آن را مصرف کند. به این ترتیب غده لوزالمعده مجبور می‌شود انسولین بیشتری ترشح کند تا این مواد غذایی اضافی ذخیره شوند. بنابراین روز به روز سطح انسولین خون زیاد و موجب این مربع می‌شود.
 
افزایش سطح انسولین خون در بیشتر مواقع هیچ علامتی ندارد و فقط با آزمایش مشخص می شود؛ البته بتدریج با زیاد شدن این مقاومت، قند خون بالا می‌رود و این گونه گوشه دوم مربع مرگ هم ایجاد می‌شود. زیادی انسولین موجب می‌شود نوعی چربی به نام تری‌گلیسیرید در خون زیاد شود و چربی‌ای به نام لیپوپروتئین متراکم ـ که چربی مفید خون است ـ کم شود. از طرفی ال‌دی‌ال نیز به فرمی کوچک و اکسیده شده تبدیل شود.
 
همه این اتفاقات باعث می‌شوند چربی‌ها تمایل بیشتری برای رسوب در رگ‌ها داشته باشند و گوشه سوم یعنی چربی‌های نابجای خون ایجاد شود. اکنون نوبت گوشه چهارم که همان فشار خون است، می‌رسد. یکی از دلایل فشار خون، ناتوانی انسولین در باز کردن رگ‌هاست که در بیماران دچار مقاومت به انسولین و دیابت رخ می‌دهد و رگ‌ها در بیماران دیابتی خوب متسع نمی‌شوند و استعداد به فشار خون بالا می‌رود.
 
ذخیره مواد غذایی به صورت چربی در نقاط مختلف بدن ازجمله شکم است. یکی از معیارهای وجود بیماری متابولیک، بزرگی شکم است، به طوری که اگر اندازه دور شکم در مردان بیش از 102 سانتی متر و در زنان بیش از 89 سانتی‌متر باشد یا این که نسبت دور شکم به دور باسن در مردان بیش از یک به یک و در زنان بیش از 8 به 10 باشد چاقی تنه‌ای به عنوان یکی از زوایای مربع مرگ وجود دارد.


:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : دو شنبه 15 مرداد 1397
تحریریه پارسینه:تحقیقات محققان ایتالیایی نشان می دهد مصرف پاستا با کاهش احتمال هر دو نوع چاقی عمومی و چاقی شکمی مرتبط است.
 
با پاستا لاغر می شوید 
 
 

در این تحقیق، بالغ بر ۲۳ هزار فرد شرکت کننده در دو مطالعه بزرگ اپیدمیولوزیکی مورد بررسی قرار گرفتند. با تحلیل داده های مربوط به سایز و وزن شرکت کنندگان و عادات غذایی شان، محققان مشاهده کردند مصرف پاستا برخلاف باور عمومی، ارتباطی با افزایش وزن بدن ندارد.
سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «داده های ما نشان می دهد خوردن پاستا برطبق علاقه و لذت فرد در شاخص توده بدنی سالم، کاهش اندازه دور کمر و تناسب کمر-ران بهتر نقش دارد.»تاکنون مطالعات زیادی نشان داده اند که چطور رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از سالم ترین رژیم‌های غذایی بوده و حتی در کنترل وزن هم نقش دارد.
به گفته، یکی از اعضای تیم تحقیق، «طبق دیدگاه های متداول، پاستا جزو غذاهای ممنوعه در رژیم غذایی لاغری تلقی می شود. اما در سایه این تحقیقات، ما توانستیم دریابیم که هیچ دلیلی برای حذف پاستا از رژیم غذایی وجود ندارد.»



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : دو شنبه 15 مرداد 1397

پدرام عطایی متخصص و فوق تخصص گوارش کودکان و استادیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رفلاکس (برگشت محتویات معده به مری) اظهار کرد: این عارضه یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارشی در کودکان و بزرگسالان است؛ از علائم بالینی رفلاکس در کودکان می‌توان به استفراغ و برگشت آرام محتویات معده به دهان اشاره کرد.

علائم رفلاکس را بشناسید

وی درباره نشانه‌های رفلاکس در بزرگسالان بیان کرد: رفلاکس در بزرگسالان  به شکل سوزش سرِدل، حالت تهوع، استفراغ، ترش کردن و درد پشت جناغ سینه بروز پیدا می‌کند؛ وقتی رفلاکس طول می‌کشد التهاب مری ایجاد می‌شود که این التهاب می‌تواند دردِ حین بلع و خونریزی گوارشی (استفراغ خونی) را به همراه داشته باشد.

مهم‌ترین عواملی که سبب تشدید رفلاکس می‌شوند

این فوق تخصص گوارش کودکان افزود: از عواملی که سبب تشدید رفلاکس می‌شوند می‌توان به استعمال سیگار، یبوست، چاقی، سرفه مزمن، افزایش فشار داخل شکم (زنان باردار و اشخاصی که کبد و طحال آن‌ها به علل گوناگون بزرگ شده است)، مصرف برخی از مواد غذایی مانند قهوه، کاکائو، گوجه فرنگی، چای پررنگ و ترکیبات حاوی نعناع اشاره کرد.

عطایی تاکید کرد: پزشک بر اساس شرح حال و علائم بالینی بیمار، رفلاکس را تشخیص می‌دهد؛ در مواردی که فرد دچار استفراغ خونی شده، احساس گیر کردن غذا در مری داشته یا رفلاکس طول کشیده باشد باید آندوسکوپی انجام شود؛ در بقیه موارد نیاز به آندوسکوپی وجود ندارد و تنها بیمار باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کند و مورد بررسی قرار بگیرد؛ اگر بیمار به درمان پاسخ مناسبی ندهد در این صورت انجام آندوسکوپی ضروری است.

موثرترین اقدامات درمانی رفلاکس

وی درباره موثرترین اقدامات درمانی رفلاکس تصریح کرد: مبتلایان به رفلاکس باید از نوشیدن آب و مایعات بین غذا خودداری کنند و تا یک ساعت و نیم پس از مصرف غذا دراز نکشند؛ این افراد باید از مصرف غذا‌هایی که باعث شل شدن دریچه بین مری و معده می‌شوند تا حد امکان پرهیز کنند؛ افراد بالای یکسال هم بهتر است به پهلوی سمت چپ به گونه‌ای که سر و سینه ۳۰ درجه از افق بالاتر باشد، بخوابند؛ این نحوه خوابیدن می‌تواند به درمان رفلاکس کمک شایانی کند.

این فوق تخصص گوارش کودکان گفت: از جمله دارو‌های مناسب برای مبتلایان به ر‌فلاکس می‌توان به بلوک‌کننده‌های گیرنده‌های هیستا‌مینی (H۲  بلو‌کرها)  و مهار کننده‌های پمپ پروتون (PPI) اشاره کرد؛ بیمار باید طبق نظر پزشک به مدت سه تا چهار ماه و در صورت لزوم مدت زمان بیشتری از این دارو‌ها استفاده کند.

عطایی یادآور شد: اگر رفلاکس به موقع درمان نشود می‌تواند عوارضی مانند التهاب، تنگی و سرطان مری را به همراه داشته باشد؛ رفلاکس صفراوی می‌تواند منجر به تلخی دهان هم شود



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : دو شنبه 15 مرداد 1397

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، توت فرنگی تازه نه تنها خوشمزه است، بلکه فواید سلامت مختلفی را نیز ارائه می کند. در ادامه با برخی از این فواید بیشتر آشنا می شویم.

کاهش خطر حمله قلبی

توت فرنگی حاوی مواد مغذی قدرتمندی به نام آنتوسیانین ها است که نه تنها موجب رنگ درخشان و مزه خاص توت فرنگی می شوند، بلکه به کاهش خطر حمله قلبی نیز کمک می کنند. در مطالعه ای که در نشریه Circulation منتشر شد، پژوهشگران دریافتند زمانی که زنان جوان و میانسال سه وعده توت فرنگی در هفته مصرف کرده بودند، کاهش 32 درصدی خطر حمله قلبی را تجربه کردند.

پیشگیری از بیماری قلبی

افزون بر کاهش خطر حمله قلبی در افراد مبتلا به بیماری قلبی، مصرف توت فرنگی به پیشگیری از بیماری قلبی نیز کمک می کند. توت فرنگی از لخته شدن خون پیشگیری می کند، به اکسیداسیون چربی های مورد نیاز برای سلامت قلب کمک کرده و آسیب دیدگی رگ های خونی را کاهش می دهد.

تقویت کننده ویتامین C

توت فرنگی از جمله بهترین منابع غذایی برای ویتامین C است. این ماده مغذی به تقویت شریان ها کمک می کند، از کبودی پیشگیری کرده و غدد آدرنال را تقویت می کند که بین تمام اندام ها و غدد در بدن به بالاترین سطوح ویتامین C نیاز دارد. نُه توت فرنگی بزرگ بیش از یک پرتقال معمولی ویتامین C دارند (106 میلی گرم در برابر 98 میلی گرم).

پیشگیری از بیماری آلزایمر

توت فرنگی حاوی یک ماده مغذی به نام فیستین است. پژوهشی که در نشریه Journals of Gerontology منتشر شد، نشان داد این ماده ممکن است از بیماری آلزایمر پیشگیری کند. فیستین یک آنتی اکسیدان طبیعی است که از خواص قوی ضد التهابی و محافظت از مغز سود می برد.

کاهش زوال حافظه

پژوهش مطرح شده در مورد پیشین همچنین نشان داد که فیستین زوال حافظه در حیوانات مبتلا به بیماری آلزایمر را کاهش داده است.

خواص ضد افسردگی

افزون بر پیشگیری از بیماری آلزایمر، فیستین موجود در توت فرنگی خواص ضد افسردگی را ارائه می کند. در یک مطالعه که در نشریه Antioxidants and Redox Signalling منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که فیستین به تنظیم هورمون سروتونین که مسئول خلق و خوی خوب است، کمک کرده و از این رو خواص ضد افسردگی طبیعی خود را ارائه می کند.

تعادل قند خون

پژوهش ها نشان داده اند که مصرف توت فرنگی به تنظیم سطوح قند خون و انسولین، به ویژه پس از مصرف هر وعده غذایی کمک می کند. انسولین هورمونی است که توسط پانکراس ترشح می شود و مقدار قند خون را کنترل می کند. افزون بر این، توت فرنگی از شاخص گلیسمی پایین برخوردار است که آن را به گزینه ای عالی برای پیشگیری یا درمان دیابت تبدیل می کند. اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، با پزشک خود درباره گنجاندن توت فرنگی در رژیم غذاییتان صحبت کنید.

ترمیم آسیب سکته مغزی

مطالعه ای که در نشریه Brain Research منتشر شد، نشان داد که فیستین در کاهش آسیب عصبی و مغزی پس از یک سکته مغزی مفید بوده و از این رو توت فرنگی به انتخابی عالی برای برنامه غذایی پس از سکته مغزی تبدیل می شود.

تقویت سلامت روده

توت فرنگی منبع خوبی برای فیبر غذایی است و از محتوای آب بالا سود می برد، از این رو انتخابی عالی برای کمک به کاهش یبوست و اجابت مزاج منظم محسوب می شود.

تنظیم کننده فشار خون

از آنجایی که توت فرنگی منبع خوبی برای ماده معدنی پتاسیم است که برخی اثرات مضر سدیم بیش از حد در رژیم غذایی را خنثی می کند، این میوه برای تنظیم سطوح فشار خون مفید است. نتایج مطالعه ای که در نشریه World Journal of Diabetes منتشر شد، نشان داد که توت فرنگی به کاهش فشار خون و همچنین تنظیم سطوح کلسترول کمک کرده است.

محافظت در برابر ملانوما

بنابر پژوهشی که در نشریه Journal of Investigative Dermatology منتشر شد، فیستین موجود در توت فرنگی توانایی خود برای محافظت در برابر سرطانی مهاجم به نام ملانوما را نشان داده است. ملانوما نوعی خطرناک از سرطان پوست است و می تواند در سراسر بدن گسترش یابد، از این رو هر چیزی که به مبارزه با این بیماری کمک می کند، شایسته توجه است.

توانایی مبارزه با سرطان پروستات

پژوهشی که در نشریه Carcinogenesis منتشر شد، نشان داد که فیستین به طور موثر سلول های سرطان پروستات را نابود می کند، از این رو توت فرنگی می تواند به درمان یا پیشگیری از این بیماری کمک کند.

خواص ضد التهابی و ضد درد

توت فرنگی دارای خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی است. بنابر مطالعه ای که در نشریه پزشکی Nutrients منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که مصرف منظم توت فرنگی به تسکین درد و التهاب استئوآرتریت (آرتروز) در زانوها کمک کرده است.

فعالیت ضد سرطانی بیشتر

مطالعه ای که در نشریه Antioxidants and Redox Signaling منتشر شد، نشان داد که توت فرنگی به لطف محتوای فیستین خود می تواند به مبارزه با سرطان های پانکراس و روده بزرگ نیز کمک کند.

چربی سوزی

توت فرنگی حاوی آنتوسیانین ها است که سوزاندن چربی ذخیره شده در بدن و استفاده از آن به عنوان سوخت را تحریک می کنند. پژوهشی که در نشریه The Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد، کاهش وزن بین سوژه های حیوانی تغذیه شده با یک رژیم غذایی حاوی چربی زیاد که توت فرنگی نیز مصرف می کردند را نشان داد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : یک شنبه 14 مرداد 1397

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف ماء الشعیر به دلیل دارا بودن انواع ویتامین و مواد معدنی برای سلامت بانوان مبتلا به سرطان سینه مفید است.

از این رو یک شرکت تولید کننده ماء الشعیر در کشور چک در نظر دارد تولید این نوشیدنی درمانی را در سطح وسیع آغاز کند تا بانوان مبتلا به سرطان در کشور‌های مختلف دنیا بتوانند از آن مزایای درمانی آن بهره‌مند شوند.

یکی از عارضه‌های جانبی شیمی درمانی در بانوان مبتلا به سرطان سینه آسیب دیدن قوه چشایی است، در واقع این بانوان دچار اختلال در درک طعم و مزه خوراکی‌ها می‌شوند.

 

ماء الشعیر با طعم منحصربه فرد خود به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی می‌تواند به بهبود قوه چشایی بانوان کمک کند و به این ترتیب سبب افزایش روحیه و مثبت اندیشی شود.

عارضه اختلال قوه چشایی از عوارض شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان سینه است که در اثر این اختلال، فرد طعم و مزه خوراکی‌ها را نمی تواند حس کند و  این اختلال دیسجوزیا (dysgeusia) نامیده می‌شود


سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیاست و یکی از درمان های اصلی این سرطان، شیمی درمانی محسوب می شود.

شیمی درمانی سبب مرگ سلول‌های سالم و سرطانی بدن انسان می‌شود و ازجمله عارضه‌های جانبی آن می‌توان احساس ضعف، تهوع، ریزش مو و اختلال در درک طعم و مزه خوراکی‌ها را می توان نام برد.

افراد دچار اختلال دیسجوزیا طعم برخی مواد غذایی را نمی‌توانند درک کنند یا زمان خوردن مواد غذایی طعم بدی در دهان خود حس می کنند و برخی دیگر از بیماران از احساس طعم فلز در دهان خود شکایت دارند.

ناتوانی در درک طعم و مزه غذا می‌تواند سبب بی اشتهایی، بی علاقگی به مصرف مواد غذایی و افسردگی درمبتلایان شود که این عارضه زمینه بازگشت بیماری و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد.

محققان کشف کرده اند بیش از ۲۰۰ نوع داروی مختلف می‌تواند سبب اختلال در قوه چشایی و درک مواد غذایی و آشامیدنی شود، مبتلایان به سرطان و بیمارانی که از برخی دارو‌ها استفاده می‌کنند به دلیل احساس طعم فلز در زمان خوردن مواد غذایی دچار اختلال تغذیه‌ای می‌شوند.

یکی دیگر از بیماری‌هایی که سبب آسیب به قوه چشایی می‌شود بیماری دیابت نوع 2 در بزرگسالان است، افراد مبتلا به دیابت دچار مشکل هایی، چون خشکی دهان یا ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی می‌شوند که دراثر آن دچار مشکل در صرف خوراک و درک طعم آن می‌شوند.

زنان در دوران بارداری و یائسگی نیز به دلیل نوسان‌های هورمونی با مشکل هایی، چون خشکی و سوزش زبان و احساس طعم بد در زمان خوردن و آشامیدن مواجه می‌شوند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درصورت درک طعم بد در زمان خوردن و آشامیدن به پزشک مراجعه کنند، زیرا امکان ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها و یا کمبود ویتامین و مواد معدنی ضروری دربدنشان وجود دارد.

بانوان مبتلا به سرطان سینه از نوشیدن ماء الشعیر به میزان فراوان اجتناب کنند، زیرا می‌تواند سبب افزایش قند و اضافه وزن درآنها شود.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : یک شنبه 14 مرداد 1397

نشانه‌های افسردگی کدامند؟

۱) خلق و خوی افسرده

 خلق و خوی افسرده توسط خود شخص با احساس اندوه، پوچی و افسردگی حس می شود یا توسط اطرافیانش مشاهده می گردد. در میان کودکان یا بزرگسالان، این خلق و خو می تواند با تندخویی بروز پیدا کند.

۲) بی علاقگی یا لذت نبردن از فعالیت هایی فیزیکی که معمولاً لذت بخش و جالب اند.

این نشانه هر روز و عملاً برای تمامی فعالیت ها دیده می شود.

۳) حس خودکم بینی یا احساس گناه بیش از حد و نامتناسب واحساس بی ارزش بودن.

این احساس تقریباً همیشه و تقریباً هر روز حضور دارد.

۴) داشتن ایدۀ خودکشی به طور مکرر، خواه با نقشه یا بدون نقشۀ دقیق یا با اقدام به خودکشی

فکر به مرگ (مثلاً گفتن «من ترجیح می دهم که مرده باشم») نیز از این دسته محسوب می شوند.

۵) مشکلات خواب. ممکن است به شکل بی خوابی یا پرخوابی بروز کند.

این مشکلات هر روز در میان افراد افسرده دیده می شود.

۶) آشفتگی یا کندشدن روانی_ حرکتی

این نشانه نیز هر روز حضور دارد که یا توسط خود فرد افسرده گزارش می شود یا اطرافیانش مشاهده می کنند. در افسردگی، حرف فقط بر سر یک احساس بی قراری یا کندشدگی ساده نیست، بلکه این آشفتگی یا کندشدگی قابل ملاحظه و مشهود است.

۷) مشکلات اشتها که هم به شکل بی اشتهایی و کاهش وزن و هم بالعکس

با افزایش اشتها و اضافه شدن وزن می تواند روی دهد. این مشکلات بدون رژیم گرفتن به وجود می آیند.

۸) مشکلات تمرکز.

این مورد اغلب با مشکل در اندیشیدن و حتی تردیدهای تکراری ظاهر می شود. پدیده ای قابل مشاهده و روزانه است و تنها احساس عدم موفقیت در متمرکز شدن نیست.

۹)احساس روزانه خستگی یافقدان انرژی

۱۰)بی علاقه بودن به استحمام

افسردگی

برای مطرح کردن افسردگی با یک تشخیص جدی، باید حداقل ۲ مورد از ۴ مورد اول در شخص دیده شود. و در ادامه، در افسردگی حداقل ۵ مورد از این۱۰ معیار یافت می شوند.

اگر بادقت مطالب گفته شده را مطالعه کنید درتمامی موراد اصرار به مشاهده هر روزه ی این علایم بوده است چرا که گاهی اوقات افراد ممکن است به هر دلیلی در طول شبانه روز ساعت یا دقایقی بدخلق شده یا فسرده به نظر بیایند که به معنی این نیست که فرد افسرده است.

اگر این موارد را درخود می بینید به خودتان کمک کنید که مهم ترین راه نیز همین است.برای درمان این بیماری روشهای دارویی و درمانهای غیر دارویی نظیر ورزش,تغییر روش کار وزندگی و...وجود دارد.

منبع: نمناک

 



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : یک شنبه 14 مرداد 1397

به گزارش پندار آنلاین:

مقدار آبی که هر شخص نیاز به نوشیدن دارد با توجه به:سن آن ها>

،جنس آنها،میزان فعالیت بدنی که انجام می دهند،دما و دیگر عوامل محیطی و …متفاوت است.

لیمو ترش طعم آب را بهبود می بخشد، و فرد را تشویق به نوشیدن بیشتر آب می کند.
 
آب لیمو می تواند به هضم غذا کمک کند و شخص را تشویق می کند آب بیشتری بنوشد. یک لیمو با قطر ۲ اینچ فقط ۲۰ کالری دارد.
 
لیمو حاوی مواد مغذی زیر است:۲۲ میلی گرم کلسیم،۱۲ میلی گرم فسفر،۶۸ میلی گرم پتاسیم، ۱۹٫۵ میلی گرم ویتامین C، که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از ارزش روزانه توصیه شده برای بزرگسالان است.
 

علاوه بر خواص ذکر شده، لیمو سبب می شود که:

مصرف آب را بیشتر می کند،به بهبود هضم غذا کمک می کند،کاهش خطر ابتلا به سرطان،بهبود کیفیت پوست،کاهش وزن را ترویج می کند،سیستم ایمنی را بهبود می بخشد،کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی،قند خون را کاهش می دهد
 
،از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند،دارای خواص ضد التهابی است،کمک می کند از سنگ کلیه جلوگیری کند
 

با توجه به مزایای ذکر شده توصیه می شود که روزانه از آب لیمو مصرف شود.

 لیموی تازه را قبل از برش بشویید. یک قطعه از لیمو را در یک لیوان آب بریزید. آب را در ظرف ۱ روزهمراه با بهترین عطر و طعم بنوشید.


:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : یک شنبه 14 مرداد 1397
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : niliyon439
ت : 0 0
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');